طرز تهیه کباب شاه عباسی

کباب شاه عباسی و کوبیده شاه عباسی یکی از کباب های سنتی اصفهان و یزد می باشد. برای تهیه کباب شاه عباسی معمولاً دو لایه خیلی نازک گوشت قرمز و سینه مرغ را برای خوردن له می کنند و به سیخ می زنند یا می توانید مرغ را ابتدا به سیخ کشیده و توسط بیفتک کوب تا اندازه ای کوبیده تا آن گوشت به صورت له شده در آید و روی سیخ کاملا به هم بچسبانید و دو جهت آن را با گوشت قرمز چرخ کرده پوشش بدهید و کمی در فریزر قرار داده تا سفت گردد و از سیخ نیفتد سپس کباب کرده و مصرف کنید.

1 5 طرز تهیه کباب شاه عباسی

مواد مورد نیاز کباب شاه عباسی

پیاز دو رقم ، زعفران دم کرده دو قاشق سوپخوری ، فلفل و نمک به مقدار لازم ، سینه مرغ یک رقم ، گوشت راسته نیم کیلو

روش تهیه کباب شاه عباسی

گوشت مستقیم را به اندازه 10*10 برش داده و بعد هر قطعه را به طول 5-7 سانتی متر برش دهید و با چاقو یا استیک نازک برش دهید تا خوشمزه تر شود و مغزها پخته شوند. سینه های مرغ را به صورت فیله های بلند برش داده و داغ‌کردن دهید. پیاز را رنده کنید و در دو کاسه جداگانه تقسیم نمایید. نمک و فلفل را در ظرفی با گوشت راسته بیفزایید. در کاسه دیگری سینه مرغ، زعفران، نمک و فلفل را افزایش کنید. روی کاسه ها را بپوشانید و برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار گردد.

بیشتر بخوانید:  روش تهیه شیر زنجبیل + فواید شگفت انگیز شیر زنجبیل

1 6 طرز تهیه کباب شاه عباسی

یک نوار مرغ و یک نوار گوشت راسته را بین دو پلاستیک قرار دهید و توسط بیفتک کوب کوبیده تا به هم خورد بروند بعد گوشت را به سیخ کشیده تا یک جهت مرغ و یک جهت سیخ صاف شود. کباب شاه عباسی را اول روی حرارت سریع و سپس روی حرارت ملایم کباب نمایید.برای درست کردن چلوکباب شاه عباسی می توانید چلو درست کنید، گوجه و پرتقال کبابی را با کباب سرو کنید. چلوکباب شاه عباسی یک غذای محبوب می باشد.

بیشتر بخوانید:  روش بخار دادن شیر برای قهوه با دستگاه

1 7 طرز تهیه کباب شاه عباسی

روش تهیه جوجه کباب شاه عباسی:

موارد مورد نیاز

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه چاشنی موفونگو

نمک به مقدار لازم ، گوشت قرمز چرخ کرده 80 گرم ، فلفل به مقدار لازم ، فیله مرغ به صورت جوجه 180 گرم ، پیاز یک رقم ، زعفران به مقدار لازم ، آبلیمو یک قاشق غذا خوری ، فلفل دلمه خرد شده به مقدار لازم ، روغن زیتون یک قاشق غذا خوری ، پیاز خرد شده به مقدار لازم

1 8 طرز تهیه کباب شاه عباسی

سینه های مرغ را مثل جوجه کباب خرد کنید و با کمی نمک، آبلیمو، روغن زیتون، زعفران، فلفل و پیاز مخلوط کنید و روی آن را بپوشانید و برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود. گوشت قرمز و همچنین گوشتی را که برای خمیر آماده می کنید با نمک و پیاز رنده شده و فلفل سیاه ورز داده و روی آن را بپوشانید و برای 2 ساعت در یخچال قرار دهید. مرغ را روی سیخ بکشید، سپس آن را روی تخته قرار دهید و با دست روی زمین فشار دهید و مرغ ها را با چاقو یا بیفتک کوب کوبیده تا یکدست شود و جوجه ها روی سیخ قرار بگیرند به گونه ای که گوشت کوبیده را به سیخ کشیده اید سپس روی مرغ ها را کاملاً یکنواخت با گوشت چرخ کرده پوشش داده و با دست کاملا صاف فشار دهید تا به هم بچسبند و با چاقو به روش عمودی در صف قرار گیرند. سیخ کباب را برای 20 لحظه در فریزر قرار دهید و بعد با حرارت ملایم کباب نمایید.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه عصاره بلدرچین برای بیماران کرونایی

 

منبع: بخش آشپزی روبکا

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه گندمک شیرین خانگی

گندمک شیرین خانگی طرز تهیه گندمک شیرین و خانگی خوشمزه و مقوی گندمک شیرین یا …