هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

[ad_1]

 %name هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

اصولی برای فریز کردن مواد غذایی

از سیر تا پیاز غذای منجمد

انجماد به حفظ ساختار سلولی محصول کمک می کند. اگر مواد غذایی خود را نپخته و به صورت خام منجمد کنید. بها غذایی خود را حفظ می کنند.

منجمد كردن غذا سن مفید آن را افزایش می دهد، اگرچه می تواند در كیفیت های ارگانولپتیك آن نیز اثر بگذارد.

درباره غذای منجمد چه باید بدانید؟

انجماد غذا یکی از روش های محافظت از غذا می باشد که به شما امکان می دهد سرعت تجزیه را کم کرده و سن مفید آن را افزایش دهید. هرچند مواظب باشید – انجماد تنها سبب ویران‌شدن بیشتر می شود، نمی تواند آن را اصلاح کند.

در انجماد غذا، به سرعت بلورهای یخ کوچکی تولید می شود که به حفظ ساختار سلولی محصول کمک می کند. از این نظر، غذاهایی که به درستی منجمد شده اند ممکن می باشد گزینه ای باشد که می توانید در فروشگاه هفتگی و آشپزخانه خود بگنجانید. بیایید نگاه عمیق تری داشته باشیم.

%name هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

نحوه ی انجماد مواد غذایی

مضر بودن یخ زدگی چیست؟

هم یخ زدن محصول و هم قرار گرفتن آن در معرض نوسانات دمای ذخیره سازی سبب تشکیل بلورهای بزرگ می شود. این اتفاق می افتد زیرا آب پیوند یافته با پروتئین های این غذاها را استخراج می کند.

در اینجا، ما در مورد محتوای آب گفت‌وگو می کنیم که بازیابی آن در طی فرآیند یخ زدایی امکان پذیر نیست، زیرا سبب تحول در بافت غذا و بها غذایی آن می شود. به نوبه خود، این مایع از دست رفته می تواند مواد مغذی محلول در آب – مشابه برخی ویتامین ها – را با خود بکشاند.

بیشتر بخوانید:  درست کردن دسته گل کوچک

در صورت منجمد نگه داشتن غذا، ممکن می باشد آن گرفتار تغییرات خاصی شود. در بسیاری از موارد، همچنین می تواند بافت خود را تحول داده و بها مغذی آن را تحول دهد.

آیا یخ زدن مواد غذایی سبب تحول خواص غذایی می شود؟

نه، سبزیجات کاملا منجمد شده از نظر صنعتی خواص غذایی سبزیجات تازه را حفظ می کنند زیرا منجمد کردن پس از پاک کردن سریعا صورت می گیرد و این سبب حفظ خواص آن ها می شود.

باید بدانید ویتامین ها از راه گرما از بین می روند، نه از راه دمای سرد. به نوبه خود، هنگام برش و متعاقباً آب‌کشیدن غذاها، یا جوشاندن آنها در آب، می توانید مواد معدنی را از بین ببرید.

ریز مغذی های مواد غذایی دست نخورده باقی می مشابه و هنگامی  که آنها را قبل از پختن منجمد می کنید. از دست دادن مواد مغذی ناشی از پخت و پز و فرآوری قبل از انجماد برگشت ناپذیر می باشد.

%name هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

نحوه ی انجماد مواد غذایی

در این صورت آیا می توانید غذایی را فریز کنید؟

تقریباً می توانید همه چیز را فریز کنید. با این وجود، گاهی اوقات این سبب تحول بافت، بو و برخی مزه ها می شود، به همین دلیل توصیه نمی کنیم این کار را برای همه موارد انجام دهید. مثلا:

بیشتر بخوانید:  ستاره طارق چیست؟

* گوشت می تواند بین 3 تا 12 ماه مقاومت بیاورد، اما بیشتر نه.

* کاهش سرما بین 1 تا 2 ماه طول خواهد کشید.

* ماهی های روغنی دست‌کم 3 ماه مقاومت می آورند.

* نان، بین 3 تا 6 ماه.

* سوپ، تقریباً 60 روز.

* کره، حداکثر بین 3 تا 6 ماه.

این بدان معنا نیست که شما اندیشه می کنید این فرآیند در هنگام آماده سازی برای وعده های هفتگی خود مفید می باشد. به همین ترتیب، می تواند منجر به یک رژیم غذایی سالم و متعادل در برنامه های خود شود.

تقریباً می توانید هر غذایی را منجمد کنید. با این حال، باید به خاطر داشته باشید که بافت و طعم بسیاری تحول زیادی خواهد کرد.

%name هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

اصول و قوانین انجماد مواد غذایی

4 قانون اساسی در مورد غذای منجمد

چیزی را که از یخ زدایی خارج شده، دوباره منجمد نکنید. ازسرگیری این روند به کیفیت غذا صدمه می رساند.

 از ظروف مناسب استفاده كنید كه غذا را هنگام یخ زدن از دیگران سوا نگه دارد، زیرا ” یك کاسه غیر قابل نفوذ در هنگام محافظت از غذا در مساوی كمبود آب، اکسیداسیون و انتقال بو ضروری می باشد “.ظروف شیشه ای غیر قابل نفوذ بهترین ظروف می باشد.

 این که نقاشی هایی روی کشوهای داخل فریزر وجود دارد نیز می تواند مفید باشد. این تقسیم ها به سوا نگه داشتن غذاها کمک می کند تا اعتماد حاصل شود که در هنگام یخ زدن هیچ آلودگی متقابل وجود ندارد. از آنها استفاده کنید؛ شناسایی مواد غذایی در یک فریزر کاملاً منظم زیاد آسان تر خواهد بود. یکی دیگر از گزینه های خوب برای شناسایی محصولات منجمد، استفاده از برچسب می باشد.

بیشتر بخوانید:  کنسرو برگ مو و انواع روش های نگهداری برگ مو

دستورالعمل های فریزر خود را دنبال کنید و اعتماد حاصل کنید که درجه حرارت دست‌کم -20 درجه فارنهایت می باشد.

 اگر یک غذای پخته را منجمد می کنید، تمرکزفکر کنید یخ آن را ذره ذره ذوب کنید. شب قبل از اینکه بخواهید آن را مصرف کنید، آن را از فریزر به یخچال انتقال بدهید.

بر اساس مطالعه منتشر شده در تحقیقات بین المللی غذا، یخ زدایی مواد غذایی در دمای اتاق می تواند خطر آلودگی را افزایش دهد.

%name هر آنچه باید از غذای منجمد بدانید

نگهداری مواد غذایی در فریزر

خوردن غذای منجمد

انجماد یک روش نگهداری خوب برای غذای شما می باشد زیرا از تجزیه زودرس غذای شما پیشگیری می کند. با این حال، باید این واقعیت را در نظر بگیرید که می تواند سبب تحول در بافت و طعم  شود. تا زمانی که محصول را قبل از پختن منجمد کنید، غذا خواص خود را حفظ می کند. با این وجود، برای اعتماد از بی خطر بودن این روش نگهداری، باید برخی از قوانین را دنبال کنید!

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

دلایل بوی بد کولر آبی چیست و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟

[ad_1] بوی بد کولر آبی چگونه از بوی بد کولر آبی خلاص شویم؟ به وجود …