چرا ژاپنی‌ها در حد مرگ کار می‌کنند؟!

[ad_1]

9703 52t1749 چرا ژاپنی‌ها در حد مرگ کار می‌کنند؟!

 

ژاپن دارای یکی از طولانی ترین ساعات کار در جهان است به نحوی که مرخصی سالیانه برخی از مردم به تعداد انگشتان دست است و مرگ در راه کار بزرگترین افتخار محسوب می‌شود.

به گزارش  تابناک، نزدیک به یک چهارم از شرکت های ژاپنی به کارمندانی نیاز دارند که بیش از 80 ساعت در ماه اضافه کار انجام بدهند.ساعات اضافه ای که اغلب برای آن پولی هم پرداخت نمی شود.

 

در کنار این موضوع، ژاپنی ها به اندازه کافی وقت ندارند. نتیجه یک مطالعه انجام شده نشان می دهد که کارمندان ژاپنی به طور میانگین از 10 روز تعطیلات سالانه خود استفاده نمی کنند و 63 درصد از ژاپنی ها برای گرفتن مرخصی جریمه هم شده اند!

بیشتر بخوانید:  جدول کالری میوه ها

 

با این حال،ساعت کار طولانی به معنی بهره وری بالا نیست.بر اساس شاخص بهره وری، ژاپن دارای کمترین میزان بهره وری در میان کشورهای G-7 است.

 

مرگ قانونی با کار زیاد

اصطلاح «کاروشی» در زبان ژاپنی به مرگ با کار زیاد ترجمه می شود و این یک اصطلاح قانونی درباره علت مرگ است.

 

مثلا یک کارمند بزرگترین شرکت تبلیغاتی ژاپن یعنی شرکت دنتسو در سال 2015 به دنبال افسردگی ناشی از کار زیاد خودکشی کرد. این پرونده که مورد توجه فراوان قرار گرفت، به دنبال آن درخواست های زیادی برای تغییر ساعت کار طولانی و اضافه کاری غیرقانونی در ژاپن ایجاد کرد.

 

مدیراجرایی شرکت دنستو پس از این اتفاق استعفا داد و این شرکت به دلیل استاندارهای کاری جریمه شد، زیرا کارمندی که خودکشی کرده بود بیش از 100 ساعتی غیرقانونی در طول ماه کار کرده بود.

بیشتر بخوانید:  بهترین ست های بیکینی | مایو دو تکه زنانه | مدل لباس زیر زنانه

 

بعد از این اتفاق شرکت دنستو تغییرات زیادی را ایجاد کرد،از جمله روشن کردن یک چراغ در دفتر در ساعت 10 شب و مجبور کردن کارکنان برای ترک محل کار خود.

 

چالش فرهنگی هنوز ادامه دارد

با این حال، هم دولت ژاپن و هم شرکت‌ها می‌گویند آنها حالا در تلاش هستند که ساعت کاری در ژاپن را کاهش دهند.دولت ژاپن اقدامات متعددی را برای محدود کردن ساعت کار در اداره را در دستور کار قرار داده ست که از جمله می توان به اجباری بودن حداقل 5 روز تعطیلی در سال به عنوان دوره استراحت بین پایان یک روز تا شروع روز دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:  فال روز سه شنبه 15 مهر 1399

 

در سال 2016 یک روز تعطیلات به نام «روز کوهستانی» به مجموعه تعطیلات اضافه شد که با این یک روز مجموع تعطیلات سالانه ژاپن به 16 روز در سال می رسد.

 

سال گذشته،دولت ژاپن طرح جایزه جمعه را اجرایی کرد که براساس آن شرکت ها را تشویق کرد که کارکنان خود را ساعت 3 بعداظهر مرخص کنند.

 

با این حال نتیحه یک مطالعه نشان می دهد که هنوز 4 درصد از کارکنان شرکت ها در ژاپن از طرح جایزه جمعه استفاده کرده اند.

 

چرا ژاپنی‌ها در حد مرگ کار می‌کنند؟!

robeka.ir

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های زیبا درباره مادر

[ad_1] عکس نوشته های روز مادر عکس نوشته درباره مادر تبریک روز مادر متن تبریک …