ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

2f2bce61 9991 4059 87b1 651e5b2e8773 ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟ در واقع، همه افراد می‌توانند از هر دو ادکلن و عطر استفاده کنند. اغلب به اشتباه فرض می‌شود که ادکلن مربوط به نسخه مردانه عطر است، اما این تصور دقیقاً صحیح نیست. اختلاف بین ادکلن و عطر بر اساس غلظت اسانس موجود در هرکدام است و نه بر اساس رایحه‌های مردانه یا زنانه. بنابراین، بله، هر دو جنسیت می‌توانند ادکلن و عطر استفاده کنند.

برای عطرهای مردانه و زنانه ، نام‌های مختلفی وجود دارد. علاوه بر ادکلن و عطر، اصطلاحاتی مانند ادو پرفیوم، ادو تویلت و ادو فریچه نیز وجود دارند.

عطرهای مردانه در کل عبارت “for men” یا فرانسوی “homme” را دارند. اگر این برچسب را نبینید، احتمالاً عطر برای زنان است، زیرا سازندگان عطر اغلب فرض می‌کنند که رایحه زنانه استاندارد است.

اکثراً، اسانس عطر از مواد مختلفی تشکیل می‌شود. این مواد شامل روغن‌های ضروری مانند چوب سدر و چوب صندل، عصاره‌های گلی مانند یاسمین و گل رز، عصاره‌های حیوانی مانند مشک، و رایحه‌های مصنوعی مانند ترکیب‌های شیمیایی مصنوعی هستند.

ترکیب این مواد مختلف نت‌های مختلفی را در یک عطر ایجاد می‌کند.

b3741514 5f55 43c2 962b 30303eb9e415 ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

نت‌های یک عطر به سه دسته‌ی نت‌های پایه، نت‌های میانی یا قلبی، و نت‌های بالایی تقسیم می‌شوند. نت‌های پایه معمولاً نت‌های پایدارتر و ماندگارتر هستند و به همین دلیل در ابتدای استفاده از عطر، بوی آنها به مشام می‌رسد. پس از تدریجی بودن رایحه‌ی نت‌های پایه، نت‌های میانی یا قلبی وارد می‌شوند و در نهایت نت‌های بالایی رایحه‌ی آخرین مرحله هستند که به مدت طولانی تری باقی می‌مانند.

علم و هنر پشت هر عطر در ترکیب صحیح این نت‌ها جای دارد و این بخشی است که پاسخ به سوالات مربوط به تفاوت ادکلن و عطر را در خود جای داده است. ترکیب صحیح این نت‌ها، تجربه‌ای خاص و منحصر به فرد را به کاربر ارائه می‌دهد.

اسانس ها در هر نوع رایحه چگونه استفاده می شوند؟

b3741514 5f55 43c2 962b 30303eb9e415 ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

اسانس‌ها به طور معمول بسیار غلیظ هستند، همانند سایر عناصر ممکن در یک عطر. بوی یک اسانس یا هر ماده عطر دیگری ممکن است تا زمانی که به درستی رقیق و مخلوط نشده باشد، ناخوشایند باشد.

بیشتر بخوانید:  چرا باید نسبت به اجاره خودرو اقدام کنیم؟

برای رقیق کردن، مخلوط کردن و ترکیب اسانس‌ها و دیگر عناصر در یک عطر، آب و الکل استفاده می‌شود. سطح غلظت ترکیبات عطر در ترکیب روغن و آب، یک ویژگی اساسی است که نوع رایحه را تعیین می‌کند.

انواع رایحه

این مخلوط که به عنوان “اکستریت د پرفیوم” یا “عطر خالص” شناخته می‌شود، بیشترین غلظت عطر را دارد و تا ۶-۸ ساعت ماندگاری دارد. معمولاً عطر حاوی ۱۵ تا ۴۰ درصد اسانس عطر است، اما معمولاً در بازه ۱۵ تا ۳۰ درصد قرار می‌گیرد.

این نوع عطر دارای قوی‌ترین رایحه در هر خط تولیدی است و اگر شما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید بدانید کدام نوع ماندگاری بیشتری دارد، آیا ادکلن یا عطر، پاسخ شما در اینجا قرار دارد. به دلیل داشتن غلیظ‌تر و روغنی‌تر بودن عطر نسبت به سایر محصولات بویایی، اغلب به صورت اسپری بسته‌بندی نمی‌شود و در بطری‌های درب‌دار یافت می‌شود. اما برای پیدا کردن نمونه‌ای از آن بسیار کمیاب است. شما می توانید خرید عطر و ادکلن مردانه را از بانی مد با هترین قیمت خرید نمائید.

این نوع عطر گرانترین نوع است و برای افرادی که پوست حساسی دارند، مناسب‌تر است زیرا کمترین میزان الکل را دارد و پوست را خشک نمی‌کند. این موضوع همچنین یکی از دلایلی است که بسیاری عطر را برتر از ادکلن و سایر انواع عطرها تصنیف می‌کنند.

29b8403e 3495 4915 bde7 d477c27be6fb ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

“ادو پرفیوم” (که به فرانسوی به معنای “آب عطر” است) دومین غلظت بالاتر را دارد و می‌تواند حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد اسانس عطر را شامل شود. ماندگاری این نوع عطر به طور کلی بین ۵ تا ۶ ساعت است. این نوع عطر برای انواع پوست‌های حساس مناسب است، حتی اگر غلظت الکل بیشتری داشته باشد. همچنین، این نوع عطر برای استفاده روزمره مناسب است و رایج‌ترین نوع عطر است.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

ادو تویلت (بادی اسپلش)

در زمینه غلظت عطرها، نوع بعدی عطر در سلسله‌مراتب عطرها “او دو توالت” یا به فرانسوی “آب لباس” نامیده می‌شود. این نوع عطر حاوی ۵-۱۵٪ اسانس عطر است. غلظت اسانس در این عطرها برای عطرهای مردانه بسیار رایج است و احتمالاً منظور شما با گفتن “ادکلن” است.

ادوتوالت یکی از محبوب‌ترین انواع عطرهاست و به طور گسترده در دسترس است. قیمت این نوع عطر کمتر از “او دو پرفیوم” است و حاوی حدود ۵-۱۵٪ اسانس عطر است و می‌تواند تا ۲-۳ ساعت ماندگاری داشته باشد. “او دو توالت” به طور گسترده‌ای به عنوان یک عطر روزانه پذیرفته شده است در حالی که “او دو پرفیوم” رسمی‌تر است و بیشتر برای مواقع شب استفاده می‌شود.

اصطلاح “او دو توالت” از واژه فرانسوی “faire sa toilette” گرفته شده است که به معنای آماده‌شدن است.

نوع بعدی عطر “او دو کولونی” است که حاوی غلظت کمی از اسانس عطر است، تنها حدود ۲-۴٪ از اسانس عطر. این نوع عطر معمولاً ارزان‌تر از سایر انواع عطرها است. عطرهای ادکلن به بطری‌های بزرگ‌تر عرضه می‌شوند زیرا نیاز به مقدار بیشتری از مایع دارند و ماندگاری آنها تنها ۲-۳ ساعت است. ماندگاری ادکلن حدود سه برابر کمتر از “او دو توالت” است.

اصلی‌ترین ویژگی ادکلن اشاره به یک دستور پخت معمولی از گیاهان و نت‌های مرکبات با نت‌های پایه است. سنتی‌ترین استفاده از ادکلن‌ها برای انتخاب عطرها با قیمت کمتر است. این تفاوت اساسی ادکلن با سایر عطرهاست.

در سطح پایین‌تر، “او فرش” (به فرانسوی “آب خنک”) قرار دارد که تنها ۱-۳٪ اسانس عطر را در بطری دارد، بقیه آن از آب و الکل تشکیل شده است. این نوع عطر معمولاً به عنوان یک عطر خنک و با ماندگاری کم استفاده می‌شود و حداکثر تنها دو سساعت طول می‌کشد. با این حال، “او فرش” دارای کمترین میزان الکل است زیرا با آب رقیق می‌شود.

بیشتر بخوانید:  کشف یکی از قدیمی‌ترین آثار جنس طلا در آلمان

همچنین خرید عطر و ادکلن زنانه اورجینال را می توانید از بانی مد تهیه نمائید.

2b3567d1 68cb 4ff1 a813 6de1965c34fe ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

افترشیوها حاوی درصد کمی از عطر هستند، معمولاً تنها ۱-۳٪ اسانس عطر را شامل می‌شوند، زیرا حاوی عناصر تسکین دهنده بیشتری مانند آلوئه ورا هستند. ماندگاری این نوع عطر زیاد نیست، اما پس از اصلاح برای تسکین و مرطوب کردن پوست استفاده می‌شود.

چگونه باید از هر غلظت استفاده کنم؟

به دلیل غلظت اسانس عطر، هزینه هر اونس عطر از سایر انواع عطرها بیشتر است. همچنین، عموماً عطرهای با غلظت بیشتر، ماندگاری بیشتری روی پوست دارند و نیاز به استفاده کمتری دارند. از این رو، در حالی که قیمت یک عطر واقعی ممکن است شما را سردرگم کند، شما ممکن است متوجه شوید که ارزش بیشتری از آنچه انتظار دارید دریافت می‌کنید.

عطرهایی که غلظت کمتری نسبت به عطر واقعی دارند، معمولاً به صورت اسپری عرضه می‌شوند. این یکی از تفاوت‌های مهم در مورد ادکلن و عطر است. علاوه بر این، به جز ادو پرفیوم که گاهی در بطری‌های درب دار مانند یک عطر واقعی عرضه می‌شود، همه آن‌ها معمولاً در بطری‌های اسپری عرضه می‌شوند.

28d2f9cd 9bd7 4170 b3be 1f0108a31b60 ادکلن در مقابل عطر: تفاوت چیست؟

اگر پوستی حساس دارید و از استفاده از الکل خودداری می‌کنید، به عنوان مثال می‌توانید به جای ادکلن، پارفوم، ادو پرفیوم یا ادکلن را انتخاب کنید.

افترشیو برای روتین اصلاح شما مهم است و می‌تواند بوی ادکلن را تقویت کند، اما انتظار نداشته باشید که بوی آن طولانی شدن در طول روز داشته باشد.

بنابراین، باز هم تفاوت بین ادکلن و عطر بیشتر در طیف بویایی و ترکیبات آن است تا اینکه آیا آن برای مردان یا زنان طراحی شده است.

منبع: banimode.com

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی هتل کوثر مشهد – هتلی اقتصادی در نزدیکی حرم

هتل کوثر ازجمله هتل‌های ۲ ستاره شهر مشهد می‌باشد که تا حرم امام رضا (ع) …