نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

5c3c8eec a590 4fba ba99 39feda5ba4b1 نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

عمل ابدومینوپلاستی یا برش شکم، یکی از معروف‌ترین جراحی‌های زیبایی در جهان است که برای کاهش چربی و اصلاح شکل بدن انجام می‌شود. یکی از مواردی که بیماران پس از عمل ابدومینوپلاستی با آن مواجه می‌شوند، مشکلات در خوابیدن است. بعد از عمل جراحی، خوابیدن در حالت عادی و راحت برای بسیاری از بیماران دشوار است. در این مقاله درباره اهمیت نوع خوابیدن بعد از جراحی ابدومینوپلاستی و روش‌های آن صحبت خواهیم کرد.

ابدومینوپلاستی چیست؟

ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که به منظور کاهش چربی و اصلاح شکل بدن انجام می‌شود. در این جراحی، پوست و بافت‌های زیرین شکم برش داده شده و چربی اضافی و بافت‌های پوستی غیرضروری از منطقه شکم برداشته می‌شوند. سپس بافت‌های موجود در این منطقه کشیده و بافت سالمی که باقی مانده است، به هم متصل می‌شود تا شکل مناسبی برای شکم ایجاد شود.

بعد از جراحی ابدومینوپلاستی چگونه باید بخوابم؟

در دوران بازیابی بعد از عمل شکم‌کاهی، بیماران باید برنامه‌ریزی کنند که بر روی پشتشان با بدن در جایی معتدل خوابیده و سرشان را کمی بلند کنند. همان‌طور که پیاده‌روی با بدن به جلو خمیده کمک به کاهش فشار روی جراحی و راحتی بیمار می‌کند، این شیوه خوابیدن نیز تنش روی جراحی را کاهش داده، درد را کم کرده و باعث بهبود و نتایج جذاب‌تر می‌شود. در مراحل اولیه بازیابی، بسیاری از بیماران برای جلوگیری از تغییر موقعیت در حین خواب در یک صندلی تکان‌ناپذیر خوابیدن را انتخاب می‌کنند. ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا بیماران بتوانند با خیال راحت به روی شکم یا پهلو بخوابند. در حالی که این ممکن است چالش برانگیز به نظر برسد، اما اکثر مردان و زنان خوابیدن به پشت را راحت‌ترین حالت در طول دوره بهبودی شکم می‌دانند.

برای بهتر خوابیدن بعد از ابدومینوپلاستی چه کاری می توانید انجام دهید؟

استراحت کافی برای بهبودی روان و سریع بعد از عمل ابدومینوپلاستی بسیار مهم است. این توصیه ها و نکات را دنبال کنید تا بعد از ابدومینوپلاستی بهتر بخوابید:

1. خوابیدن به پشت

اگر در نظر دارید جراحی ابدومینوپلاستی (کاهش حجم شکم) انجام دهید، یکی از مواردی که قبل از جراحی باید انجام دهید، تمرین خوابیدن روی پشت است. این کار ممکن است برای شما غیرطبیعی باشد اگر به خوابیدن روی کنار یا شکم عادت دارید، اما عادت دادن بدن به جایگاه جدید بسیار مهم است. خوابیدن روی پشت اطمینان می‌دهد که فشار ناشایستی روی منطقه شکمی شما نیافتاده و از بروز مشکلات پس از جراحی جلوگیری می‌کند. ممکن است چند شب طول بکشد تا به خوابیدن روی پشت عادت کنید، اما ارزش دارد تا یک بازیابی موفق را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید:  اگر جان خود را دوست دارید هیچ گیاهی را در این باغ لمس یا بو نکنید!

2. استفاده از بالشت

استفاده از بالشت برای پشتیبانی از بخش بالایی بدن شما یک راه آسان برای خواب راحت پس از جراحی ابدومینوپلاستی می‌باشد. هنگام قرار دادن بالشت‌ها، آنها را به گونه‌ای قرار دهید که روی پشت خود ننشینید. این کار می‌تواند به جلوگیری از مشکلاتی مانند تهوع و استفراغ کمک کند. خوابیدن روی کنار یا شکم معمولاً تا حداقل شش هفته پس از عمل توصیه نمی‌شود. با مراقبت مناسب و استراحت کافی، شما قادر خواهید بود به زودی از شکم بهبود یافته جدید خود لذت ببرید.

3. استفاده از یک صندلی راحت

در طی چند هفته اول پس از جراحی ابدومینوپلاستی، خوابیدن در یک جایی که بدن به صورت کمی خم شده و بالا برده شده است بسیار مهم است. این کار به جلوگیری از هرگونه فشار ناشایست بر روی خیاطی‌ها کمک می‌کند. هر چند برخی از افراد از بالش‌ها برای پشتیبانی از خود استفاده می‌کنند، اما دیگران ممکن است خوابیدن در یک صندلی ریلکس را راحت‌تر بیابند.

صندلی ریلکس یک راه راحت و ایمن برای نگه داشتن بدن در جایگاه مناسب در حین خواب فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند برای فعالیت‌های دیگری مانند خواندن یا تماشای تلویزیون مفید باشد. اگرچه صندلی ریلکس ممکن است گران باشد، اما به دلیل مزایای فراوانی که دارد، ارزش هزینه را دارد.

4. گن

گن ، لباس‌هایی هستند که فشار را روی مناطق خاصی از بدن اعمال می‌کنند. آنها بعد از جراحی مانند ابدومینوپلاستی اغلب برای کمک به فرآیند بهبودی استفاده می‌شوند. گن به کاهش تورم کمک می‌کند و پس از جراحی ابدومینوپلاستی، از حمایت از منطقه شکمی نیز برخوردار است. استفاده از گن ممکن است ناراحتی و محدودیت حرکت شما را افزایش دهد، اما این لباس‌ها جهت بهبودی فرآیند بسیار ضروری هستند. پزشک جراح پلاستیک شما احتمالاً توصیه خواهد کرد که حداقل شش هفته پس از جراحی لباس فشاری بپوشید.

5. داروی درد

همانطور که قبلاً گفته شد، داروهای درد ممکن است به کنترل هرگونه ناراحتی پس از جراحی ابدومینوپلاستی کمک کنند. با این حال، برخی از داروهای درد می‌توانند خواب آلودگی و مشکل در خواب را ایجاد کنند. اگر به دلیل داروهای درد دچار مشکل خواب شده‌اید، با پزشک خود در مورد تغییر نوع دارو صحبت کنید. اولین شب‌ها بیشترین درد و مشکل خواب را دارند. این مهم است که در حد امکان بلند شوید و پیاده‌روی کنید – حتی اگر درد دارید – تا خون بهتر جریان پیدا کند و به فرآیند بهبودی کمک کند.

بیشتر بخوانید:  تم تولد پاییزی و چگونگی خرید آن

6. پوشیدن لباس‌های گشاد

پوشیدن لباس‌های گشاد و راحت در خواب به کمک کاهش هرگونه ناراحتی که ممکن است احساس کنید می‌تواند کمک کند. اجتناب از پوشیدن هر چیزی تنگ یا فشرده در نزدیکی کمر شما، به کمک جلوگیری از ایجاد هرگونه تحریک یا ناراحتی است.

7. به بدن خود گوش کنید

جراحی ابدومینوپلاستی شکمی یک نوع جراحی برش بدن است که با یک دوره بهبودی طولانی همراه است. شنیدن به بدن خود و فشار ندادن بر خود در طول زمان بهبودی بسیار مهم است. اگرچه ممکن است خودتان بهتر احساس کنید، اما کند گرفتن کارها مهم است. فعالیت‌های سخت را اجتناب کرده و بدن خود را زمانی که نیاز به بهبودی دارد بگذارید. فشار زیاد بر خود ممکن است منجر به مشکلاتی مانند خونریزی یا عفونت شود. با مراقبت مناسب و استراحت کافی، به زودی قادر خواهید بود از قسمت وسط بدن بهبود یافته و بهتری را تجربه کنید.

آیا بعد از عمل ابدومینوپلاستی به مراقبت‌های صحیح نیاز دارید؟ مقاله جامع دکتر ایزدپناه درباره مراقبت‌های پس از عمل ابدومینوپلاستی را مطالعه کنید تا اطلاعات دقیق و توصیه‌های مفیدی در این زمینه بدست آورید.

9fd7108b fc62 42da b4ef a4e12d08dda7 نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

چگونه در وضعیت رو به پشت راحت بخوابیم؟

برای راحتی و بهبودی بیشتر، بهتر است خود را در حین خواب با کمی خم شدن در کمر و بالابردن زانوها قرار دهید. این باعث کمترین کشیدگی در شکم تنگ شده شما می‌شود.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید این کار را انجام دهید، استفاده از بالشت‌ها برای حمایت از بدن خود در خواب است. دو یا بیشتر بالشت را برای حمایت از سر و بخش بالایی بدنتان پشت سرتان قرار دهید، دیگری را برای بالا بردن زانوهایتان قرار دهید و یکی دیگر زیر هر بازویتان بگذارید. بالشت‌های در کنار شما به شما کمک می‌کنند تا از جای خود بیرون نرید. بالشت‌های بالایی را به نحوی قرار دهید که در خم شدن به بازوهای شما کمک کنند و فقط سر و شانه‌های شما را بالا نبرند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) شیر ترسو برای زنده ماندن به درخت چسبید!

ایده خوبی است قبل از جراحی در این حالت خواب را تمرین کنید، هم برای عادت کردن به آن و هم برای رفع هر مشکل و اطمینان حاصل کردن از کافی بودن بالشت‌های حمایتی. اگر متوجه شدید که در حین خواب حرکات شما باعث حرکت بالشت‌ها می‌شود، می‌توانید در نظر داشته باشید تا یک بالشت مخروطی برای حمایت از بخش بالایی بدنتان بخرید.

روش دیگر برای خواب راحت در حالت بالابرده، خواب روی یک صندلی نیمه خوابیده است. یک صندلی نیمه خوابیده شما را از طرفین حمایت می‌کند، بنابراین در حالت خواب نمی‌توانید از جای خود بیرون بروید. بیشتر صندلی‌های نیمه خوابیده امکان تنظیم زاویه پشت و حمایت زانو را فراهم می‌کنند. صندلی‌های نیمه خوابیده خودکار می‌توانند شما را در زمانی که آماده برای بلند شدن پس از خواب هستید به جلو بیاندازند.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی شکم در تبریز

چرا وضعیت خواب شما بعد از جراحی ابدومینوپلاستی مهم است؟

احتمالاً باید در بیشتر روش‌های زیبایی‌شناختی، جایگاه خواب خود را تغییر دهید. این معمولاً دائمی نیست، اما در حین بهبود زخم‌ها و کاهش تورم بسیار مهم است. دلیل اهمیت جایگاه خواب عبارت است از:

  • محافظت از محل‌های زخم در حال بهبود
  • اجتناب از اعمال فشار بر منطقه جراحی
  • کاهش حداقلی تورم

f56b014a 2411 4242 b9ef 43e74c0e3046 نحوه خوابیدن بعد از عمل ابدومینوپلاستی

نتیجه گیری

در نتیجه، پس از ابدومینوپلاستی، باید از خوابیدن بر روی شکم خودداری کرده و به مدت حداقل ۶ هفته بر روی پشت خود خوابید. استفاده از بالش‌های فشاری و پوشیدن لباس فشاری نیز توصیه می‌شود تا بهبودی شما را تسریع کنند. همچنین، برای خالی کردن لوله‌های دراژ نیازی به بیدار شدن در طول شب نیست و می‌توان با استفاده از جعبه‌های خالی کننده این کار را انجام داد. به عنوان همیشه، بهتر است با پزشک خود در مورد نحوه خوابیدن پس از ابدومینوپلاستی صحبت کنید و دستورالعمل‌های خاص خود را برای بهبودی سریع‌تر و بهتری دنبال کنید.

جلب اعتماد شما عزیزان یکی از اهداف دکتر ایزدپناه است. شما می‌توانید با خیالی آسوده و با کم‌ترین عوارض عمل جراحی مدنظر خود را به ایشان بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر ایزد پناه به نشانی www.drkambizizadpanah.net مراجعه کنید. همچنین برای مشاهده نمونه کارهای دکتر پیج اینستاگرام دکتر ایزدپناه را دنبال نمایید.

همچنین بخوانید: مینی لیفت شکم

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

معرفی هتل کوثر مشهد – هتلی اقتصادی در نزدیکی حرم

هتل کوثر ازجمله هتل‌های ۲ ستاره شهر مشهد می‌باشد که تا حرم امام رضا (ع) …