با این فرمول برای سایتت قیمت سئو دربیار!

qdwxectvwebtr7n7im8ok79o 300x200 با این فرمول برای سایتت قیمت سئو دربیار!

محاسبه قیمت سئو یکی از دغدغه‌های سئوکارها برای دادن قیمت پروژه به کارفرما است. اگر شما یک سئوکار تازه‌کار هستید و تصمیم دارید که یک پروژه سئو را قبول کنید و روی آن کار کنید اما نمی‌دانید چطور باید قیمت سئو را محاسبه کنید و به کارفرما قیمت دهید، مطالعه محتوای زیر می‌تواند به شما در تهیه یک فرمول برای محاسبه هزینه سئو سایت کمک کند.

 

چقدر برای سئو سرمایه بذاریم؟

برای سئو سایت خود چقدر هزینه کنیم. این سؤال یکی از متداول‌ترین سؤالاتی است که صاحبان وب‌سایت‌هایی که تصمیم می‌گیرند سایت خود را سئو کنند از ما می‌پرسند. پاسخ این سؤال کاملاً بستگی به سیاست‌های بازاریابی خود آن کسب‌وکار و میزان بودجه در دسترس برای این مقصود دارد.

شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار آنلاین برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید چقدر روی سئو سایت هزینه کنید باید بررسی کنید ببینید با توجه و اهداف و سیاست‌هایی که برای افزایش فروش و سود کسب‌وکار خود دارید سئو چقدر تأثیرگذار است. زمانی که جایگاه سئو برای کسب‌وکار شما مشخص شد می‌توانید در مورد میزان هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید تصمیم بگیرید.

 

منطقیه برای سئو سایت هزینه کنیم؟

خب سفارش سئو سایت می‌تواند به هزینه‌های ماهانه شما اضافه کند و شاید برای شما سؤال پیش بیاید که آیا صرف این هزینه یا این قیمت سئو و تعرفه سئو برای سایت منطقی است؟

دو جور می‌توانم برایتان هزینه‌هایی که برای سئو یک سایت می‌کنید رو توجیه کنم. یکی این که شما تصور کنید که برای بازاریابی محصول یا خدماتتان باید یک بازاریاب متخصص استخدام کنید و طبیعتاً یک حقوقی باید پرداخت کنید، معمولاً تمامی بازاریاب‌ها به‌صورت درصدی کار می‌کنند و باتوجه‌به فروش از شما درصد می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:  عجیب ترین عادت های استقبال از نوزاد در جهان

 

بدست آوردن هزینه سئو سایت چه فرمولی داره؟

محاسبه قیمت سئو یکی از دغدغه‌هایی که سئوکارهای تازه‌کار که به‌صورت فریلنسر فعالیت می‌کنند، برای دادن قیمت سئو به کارفرما با آن مواجه هستند. یکی سری از فاکتورها وجود دارد که با بررسی آنها می‌توانید هزینه لازم برای رسیدن سایت به صفحه اول گوگل را مشخص کنید و با افزودن میزان دستمزدی که برای خود در نظر دارید هزینه سئو را به کارفرما اعلام کنید.

شما باید با استفاده از ابزارهای سئو مانند: Ahrefs،semrush، Monitor Backlinks بک‌لینک‌های رقبای خود را بررسی و آنالیز کنید. روی کلمات کلیدی مورد هدف سایت تحقیق کنید. میزان سرچ کلمات کلیدی، میزان سختی کلمات کلیدی، میزان ترافیک کلمات کلیدی را بررسی کنید.

 

مشخص‌کردن کلمات کلیدی

بعد از تحقیق کلمات کلیدی برای کسب‌وکار خود لیستی را تهیه کنید. کلماتی که قرار است سئو کنید تا به صفحه اول برسند را در این لیست قرار دهید.

 

مشخص‌کردن و آنالیز رقبا

برای اینکه بتوانید قیمت سئو را به‌خوبی تخمین بزنید قدم دوم این است که در مورد کلیدواژه‌هایی که مشخص کرده‌اید 10 تا 20 رقیب اصلی خود را هم مشخص کنید. برای این کار می‌توانید از semrush کمک بگیرید.

 

بررسی میزان سختی کلیدواژه‌

بعد از مشخص‌شدن کلیدواژه‌ها و رقبای اصلی باید میزان سختی، میزان سرچ ماهیانه کلیدواژه‌ها، بررسی میزان ترافیکی که هر کلیدواژه می‌تواند برای سایت ایجاد کند.

 

بررسی میزان جستجوی کلیدواژه‌ها

هرچقدر میزان سرچ ماهیانه یک کلیدواژه بیشتر باشد رقابت سخت‌تری برای رساندن آن کلمه به صفحه اول وجود دارد. میزان سرچ ولیوم کلیدواژه‌ها را می‌توانید به کمک ابزار google keyword planner تخمین بزنید. درست است این عدد تخمینی است اما تا حدود زیادی می‌تواند به شما کمک کند تا میزان سختی بر اساس حجم جستجو را متوجه شوید. البته ابزارهای مثل گوگل ادز و گوگل‌ترند هم می‌تواند در این موضوع به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:  جای دست‌های مرموز متعلق به کیست؟

 

طول کلیدواژه

برای این منظور می‌توانید به لیست خود مقابل کلیدواژه‌ها 4 ستون اضافه کنید. کلیدواژه‌های ساده، متوسط، سخت، خیلی سخت. هرچقدر کلیدواژه شما کوتاه‌تر باشد سخت‌تر خواهد بود. مثلاً اگر کلیدواژه سئو را مثال بزنیم یک کلیدواژه خیلی سخت است.

خدمات سئو که دوکلمه می‌شود جزء کلیدواژه‌های سخت، خدمات سئو سایت یک کلیدواژه متوسط است. خدمات سئو سایت در اهواز که بیش از 3 کلمه شده و یک لانگ تیل محسوب می‌شود را جزء کلمات آسان دسته‌بندی کنید.

 

بررسی میزان ترافیک کلمه کلیدی

یکی از عوامل تأثیرگذاری که باید برسی کنید میزان ترافیکی است که کلمه کلیدی برای شما دارد معمولاً وب‌سایت‌ها به دنبال جذب ورودی از طریق افزایش ترافیک هستند؛ بنابراین به دنبال انتخاب کلیدواژه‌هایی می‌روند که برای سایت آنها ترافیک بیاورد؛ بنابراین تعداد رقبا در این کلیدواژه‌ها بیشتر است و این طبیعتاً کار را برای شما سخت می‌کند.

 

بررسی بک‌لینک‌های رقبا

شما به‌عنوان سئوکار برای تعیین قیمت سئو پروژه‌ای که قرار است انجام دهید یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید این است که بعد از آنکه رقبای اصلی سایت خود را در حوزه کسب‌وکار خود مشخص کردید، بک‌لینک‌های آنها را از نظر تعداد، نوع و کیفیت بررسی کنید. می‌توانید از ابزارهای تحلیل بک‌لینک‌ها مثل Ahrefs،semrush، Monitor Backlinks، استفاده کنید.

تعداد بک‌لینک ها

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

طبق بررسی یکی از مواردی که می‌تواند موجب بهبود رتبه یک وب سایت شود تعداد بک‌لینک‌هایی است که سایت شما دارد. اگر شما می‌خواهید بهتر از رقبای خود رتبه بگیرید باید تعداد بک‌لینک‌های بیشتری دریافت کنید. البته تعداد بیشتر به‌تنهایی کافی نیست باید این بک‌لینک‌هایی که دریافت می‌کنید از نظر کیفیت هم از بک‌لینک‌های رقبای شما باکیفیت‌تر باشد.

 

کیفیت بک‌لینک‌های رقبا

یکی از مواردی که می‌تواند قیمت سئو یک پروژه را افزایش دهد کیفیت بک‌لینک‌هایی که است که می‌خواهید دریافت کنید.

کیفیت بک‌لینک بستگی به سایتی دارد که قرار است از آن بک‌لینک دریافت کنید. به‌عنوان‌مثال سایت‌هایی که DA و PA بالایی دارند. اسپم اسکور پایین و ترافیک بالایی دارند قیمت‌های بالاتری برای انتشار رپرتاژ به شما ارائه می‌دهند.

 

نوع بک‌لینک‌ها

نوع بک‌لینک‌ها می‌تواند در تعیین قیمت سئو مؤثر باشد. اینکه بک‌لینکی که قرار است دریافت کنید از نوع رپرتاژ خواهد بود، بک‌لینک فروم یا وبلاگ‌ها و یا بک‌لینک‌هایی که از سایت‌های می‌خرید در تعیین قیمت سئو مؤثر است.

مثلاً رپرتاژ هزینه دارد اما بک‌لینک وبلاگی رایگان است. در مورد اینکه از چه نوع بک‌لینکی و با چه تعدادی استفاده کنید را پس از بررسی و آنالیز رقبا می‌توانید مشخص کنید و در استراتژی خود قرار دهید.

 

جمع‌بندی

البته مواردی که گفته شد برای تخمین قیمت سئو گفته شد تنها برای نوشتن یک چک‌لیست بود. اما همه چیز به این موارد معطوف نمی‌شود. عواملی مثل نوع حوزه کاری، نوع قرارداد سئو، زمان لازم برای نتیجه دهی سئو، برندینگ سایت موردنظر و کلی عامل دیگر هم هست که باید در مورد آنها تحقیق و بررسی لازم را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی

چه کسانی می بایست از کرم آبرسان استفاده کنند؟

مرطوب کننده و آبرسان برای هر نوع پوستی مورد نیاز است. اما برای مصرف بهینه …