بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس

 

biography hugh jackman 01 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس هیو جکمن بازیگر، خواننده، نوازنده، رقصنده و تهیه‌کننده استرالیایی

 

بیوگرافی و عکس های هیو جکمن

هیو جکمن بازیگر، خواننده، نویسنده و تهیه کننده استرالیایی است. هیو جکمن تاکنون در فیلم های مطرح و در ژانرهای مختلف تاریخی، اکشن، فانتزی، موزیکال، درام به ایفای نقش پرداخته است.

چکیده ای از زندگینامه هیو جکمن

نام اصلی: هیو مایکل جکمن

تاریخ تولد: 12 اکتبر 1968

محل تولد: استرالیا

حوزه فعالیت: بازیگری، خوانندگی و تهیه کنندگی

 

نگاهی به بیوگرافی هیو جکمن:

هیو مایکل جکمن (به انگلیسی: Hugh Michael Jackman) زاده ۱۲ اکتبر ۱۹۶۸ بازیگر، خواننده، نوازنده، رقصنده و تهیه‌کننده استرالیایی است. هیو جکمن امّا دارای اصالتی استرالیایی نیست چراکه پدر و مادر او هر دو انگلیسی تبار می باشند و در سال ۱۹۶۷ به استرالیا مهاجرت کرده بودند. پدر هیو حسابدار تحصیل کرده کمبریج بوده است.

 

او که کوچک‌ترین فرزند از پنج فرزند بود زمانی که هشت سال داشت مادرش خانواده را ترک کرد و او به همراه پدر و دو برادرش در استرالیا ماند، درحالی‌که مادرش به همراه دو دخترش به انگلستان رفت. هیو جکمن از ازدواج دوباره مادرش هم یک خواهر ناتنی دارد.

 

هیو جکمن به مدرسه ناکس گرامر رفت و از دانشگاه فناوری سیدنی فارغ‌التحصیل شد. جکمن در دوران کودکی علاقه شدید خود را به بازیگری نشان داد و با تشکیل گروه های کوچک تئاتری در مدارس و حضور در نقش اصلی این نمایش ها نشان داد که در این زمینه استعداد دارد.

 

علاقه هیو جکمن به بازیگری پس از ورود او به دانشگاه هم ادامه داشت و وی موفق شد تا در چندین نمایش موفق ظاهر شود. او با اجرا در نمایش‌های زنده و  موزیکال در ملبورن فعالیت خود را آغاز نمود. سپس در نمایش بین‌المللی “اوکلاهاما” (Oklahoma) در لندن و “بیلی بیگلو” (Billy Bigelow) در نیویورک ظاهر شد.

 

تحصیلات هیو جکمن

 

biography hugh jackman 02 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس هیو جکمن در رشته ارتباطات مدرک تحصیلی خود را گرفته است

 

مدرسه ابتدایی هیو جکمن مدرسه دولتی پیمبل و مدرسه دبیرستان او مدرسه پسرانه ناکس گرامر در کرانه شمالی بود که  هیو در این مدرسه در نمایش زن زیبای من در سال ۱۹۸۵ نقش‌آفرینی کرد.

 

هیو جکمن  پس از فارغ‌التحصیلی یک سال در مدرسه اوپینگام انگلستان کار کرد سپس  در دانشگاه فناوری سیدنی تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۱ در رشته ارتباطات مدرک کارشناسی خود را دریافت نمود. در سال آخر تحصیل واحد نمایشنامه را پاس کرد تا اطلاعات بیشتری کسب کند.

بیشتر بخوانید:  تصاویر عاشقانه ناب دونفره زیبا و جدید

 

هیو جکمن پس از دریافت کارشناسی واحد یک‌ساله The Journey در مرکز بازیگری سیدنی را گذراند. او درباره تحصیل تمام‌وقت بازیگری می‌گوید، “در سن ۲۲ سالگی بود که تصمیم گرفتم به این حرفه جدی نگاه کنم. به‌عنوان یک پسربچه همیشه به تئاتر علاقه داشتم. اما در آن زمان تصور می‌کردم که موسیقی و تئاتر فقط برای سرگرمی هستند نه برای ادامه زندگی. اما درنهایت تصمیم خود را گرفتم که آن را ادامه دهم.”

 

پس از تکمیل واحد یک‌ساله، نقش‌آفرینی در سوپ اپرای همسایه‌ها به او پیشنهاد شد اما او تصمیم گرفت به آکادمی بازیگری دانشگاه پرث در غرب استرالیا برود که در سال ۱۹۹۴  از آن فارغ  التحصیل شد.

 

کارنامه هنری هیو جکمن

 

biography hugh jackman 03 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس هیو جکمن در ژانرهای مختلف تاریخی، اکشن، فانتزی، موزیکال، درام به ایفای نقش پرداخته است

 

هیو جکمن خیلی زود پیشنهاد بازی در مجموعه تلویزیونی “کوره لی” ( ۱۹۹۵ ) را دریافت نمود که این مجموعه اتفاقی نو در زندگی حرفه ای جکمن محسوب میگشت. پس از این مجموعه تلویزیونی و حضور در چندین نقش کوچک دیگر در مجموعه های این چنینی، ستاره اقبال هیو جکمن بالاخره در سال ۱۹۹۹ درخشید چرا که در این سال بریان سینگر از او درخواست کرد تا نقش اصلی فیلم “مردان ایکس” را ایفا کند و همین نقش هیو جکمن را مبدل به ستاره ای در هالیوود نمود.

 

هیو جکمن تاکنون در فیلم های مطرح و در ژانرهای مختلف تاریخی، اکشن، فانتزی، موزیکال، درام به ایفای نقش پرداخته که از آن جمله می توان به کیت و لئوپولد (2001)، ون هلسینگ (2004)، پرستیز (2006)، چشمه (2006)، استرالیا (2008)، بینوایان (2012)، زندانیان (2013) و برترین شومن (2017) اشاره کرد.

 

biography hugh jackman 04 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس شهرت هیو جکمن به خاطر نقش “وولورین” در سری فیلم های مردان ایکس است

 

اما شهرت هیو جکمن به خاطر نقش “وولورین” در سری فیلم های مردان ایکس است که به عنوان ستاره ابرقهرمان در سراسر جهان شناخته شده است. آخرین حضور او در نقش ولورین در فیلم “لوگان” (Logan) در سال ۲۰۱۷ بود که نهمین فیلم این سری محسوب می‌شد.

 

درخشش هیو جکمن در فیلم موزیکال “بینوایان” نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد نقش اول و جایزه گلدن گلاب را برایش به ارمغان آورد. او در این فیلم با راسل کرو و آن هاتاوی هم بازی بود. او در این فیلم در نقش ژال والژان ظاهر شد که به‌تازگی از زندان آزاد شده و می‌خواست زندگی جدیدی برای خود آغاز کند.

بیشتر بخوانید:  انواع استایل مردانه شیک + نکات شیک پوشی برای مردان (ست لباس)

 

هیو جکمن در زمینه تئاتر نیز موفقیت هایی کسب کرده که از آن جمله می توان به دریافت جایزه تونی به خاطر نقش آفرینی در “پسری از اُز” در سال ۲۰۰۴اشاره کرد. نمایش پسری از اُز درباره موسیقی‌دان استرالیایی پتر آلن است . همچنین هیو جکمن در همان سال 2004 برای اجرای برنامه تونی جایزه امی دریافت نمود.

 

هیو جکمن همچنین در دو انیمیشن “بر آب رفته” (Flushed Away) و “خوش‌قدم” (Happy Feet) صداپیشگی کرده است.

 

در سل ۲۰۱۷ در فیلم “برترین شعبده‌باز” (the greatest showman) ظاهر شد و نقش یک شعبده‌باز سیرک را ایفا کرد. او برای این نقش علاوه بر نامزد شدن برای جایزه گلدن گلوب، برای اجرای آهنگ “The Greatest Show,” در لیست ۱۰۰ آهنگ برتر بیلبورد قرار گرفت. هیو جکمن همچنین در در موسیقی برنده جایزه گرمی برای آلبوم موسیقی فیلم بزرگ‌ترین شومن شد.

 

هیو جکمن برای ایفای نقش در”سانست بلوار” ((Sunset Boulevard در نقش جو گیلیس جایزه ورایتی کلاب، مو و جایزه اتاق آبی بهترین بازیگر مرد موزیکال را دریافت نمود. در سال ۱۹۹۸ در تئاتر ملی سلطنتی اوکلاهاما نامزد جایزه لارنس الیویر شد.

 

زندگی شخصی هیو جکمن

 

biography hugh jackman 05 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس هیو جکمن و همسرش دبورا لی فرنس

 

هیو جکمن و همسرش دبورا لی فرنس از سال ۱۹۹۶ که ازدواج کرده‌اند در ملبورن استرالیا زندگی می‌کنند و دو فرزند به نام‌های اسکار ماکسیمیلیان و اوا الیوت را به سرپرستی قبول کرده‌اند. آن‌ها در پشت صحنه برنامه تلویزیونی کورلی (Correlli – ۱۹۹۵) باهم آشنا شدند.

هیو جکمن به سرطان سلول خونی مبتلا شد که شایع‌ترین سرطان پوست است و برای مبارزه با این بیماری و استفاده از کرم ضد آفتاب در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ میکرد.

 

هیو جکمن در سال ۲۰۱۶ در مصاحبه ای گفت که از این که قبل از رسیدن به شهرت با همسرش آشنا شده خدا را شکر می کند زیرا “هر چه که در زندگی کاری من در روی صحنه یا خارج از آن رخ می دهد نتیجه ی کار دو نفره ماست”.

 

سایر جوایز و موفقیت های هیو جکمن

 

biography hugh jackman 06 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس هیو جکمن همیشه به عنوان یکی از جذاب‌ ترین مردان جهان شناخته شده‌ است

 

هیو جکمن از سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ و به مدت پنج سال در لیست “۵۰ فرد زیبای جهان” مجله مردم قرار گرفت و در دسامبر ۲۰۰۸ به انتخاب مجله مردم عنوان “جذاب‌ترین مرد زنده” را دریافت کرد که قبلاً به جرج کلونی، برد پیت و مت دمون تعلق داشت.

بیشتر بخوانید:  فال روز جمعه 13 دی 1398

 

هیو جکمن همیشه به عنوان یکی از جذاب‌ ترین مردان جهان شناخته شده‌ است؛ امپایر او را یکی از جذاب ترین ستارگان تاریخ سینما نامیده‌ و مجله پیپل از جکمن به عنوان یکی از زیبا ترین انسان‌ های جهان یاد کرده است.

او در لیست ۱۰۰ سلبریتی فوربزِ قدرتمندترین سلبریتی‌ها ظاهر شد و در سال ۲۰۱۳ در صدر لیست قدرتمندترین بازیگران دنیا توسط فوربز قرار گرفت.

 

هیو جکمن در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۲ ستاره مشاهیر هالیوود را دریافت نمود.

 

سایر علایق و فعالیت های هیو جکمن

 

biography hugh jackman 07 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس هیو جکمن به حرفهٔ خوانندگی، نوازندگیِ پیانو، گیتار، ویولون و رقصندگی نیز می‌پردازد

 

هیو جکمن یک مسیحی و فرد مذهبی است که هر روز دعا میکند و مدیتییشن انجام می دهد.

جکمن در کنار هنرپیشگی به حرفهٔ خوانندگی، نوازندگیِ پیانو، گیتار، ویولون و رقصندگی نیز می‌پردازد و چندین اجرای زنده از جمله تور کنسرت مرد. موسیقی. نمایش. را داشته است. فعالیت در چندین رشتهٔ ورزشی و حمایت و شرکت در فعالیت‌های خیریه از جمله دیگر علایق و فعالیت‌های وی هستند.  هیو جکمن یکی از طرفداران پروپاقرص کشتی حرفه است.

 

هیو جکمن در سال ۲۰۰۵ تصمیم گرفت به همراه جان پالرمو یک کمپانی به نام سید (Seed) را راه اندازه کند که پروژه اول آن‌ها برنامه Viva Laughlin در سال ۲۰۰۷ بود. همسر جکمن یعنی دبورا لی فرنس هم در این کمپانی شریک است و پالرمو به نشانه اتحاد میان خودشان نماد سه حلقه را انتخاب کرد که نشانه خودش، جکمن و فرنس است. که هدف آن کمک به تولید فیلم‌های کم بودجه و استعدادهای زادگاه جکمن بود.

 

برخی از فیلم های هیو جکمن

 

 پادشاهان ارسکینویل (1999) قهرمان رمان عاشقانه (1999) مردان اکس (2000)
اره‌ماهی (2001)  پروفایل یک قاتل زنجیره‌ای (2004) داستان روح‌های ازدست‌رفته (2005)
 پرستیژ (2006)  چشمه (2006)     فریب (2008)
 بی نوایان (2012) زندانیان (2013) ادی عقاب (2016)
 برترین شومن (2017)  رقیب پیشتاز (2018)  حلقه گمشده (2019)
خاطره‌پردازی (2020)  ددپول ۲ (2018)  چپی (2015)

 

گالری تصاویر هیو جکمن

 

biography hugh jackman 08 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس

هیو جکمن یک مسیحی و فرد مذهبی است

biography hugh jackman 09 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس جدیدترین تصاویر اینستاگرام هیو جکمن

biography hugh jackman 10 بیوگرافی هیو جکمن ستاره هالیوود + عکس

هیو جکمن به سرطان سلول خونی مبتلا شد

منبع: بیتوته

مطلب پیشنهادی

پوسترهای حرف L

برای کارت پستال، تصاویر پروفایل، عکس پشت زمینه ی گوشی و کامپیوتر می توانید از …